tirsdag 22. januar 2013

Semesteroppgave: Store endringer.

Hepp!


Det har blitt en del endringer i planene for denne oppgaven nå. I høst så har jeg gått mye syk, og etter et besøk hos legen så kom jeg ut med en sykemelding og beskjed om at jeg var utbrendt. I forkant av dette så har jeg desverre ikke hatt noe form for energi til å jobbe med noe som helst, så jeg ligger ganske mye etter.
I juleferien så brukte jeg masse tid på å tenke over om jeg skulle ta neste halvår på skolen eller ikke, og om jeg i det hele tatt kom til å bli ferdig med oppgaven sånn som den var da.
Jeg vil jo fullføre skolen, så jeg kom frem til at jeg i alle fall skal forsøke. Men, jeg kom og frem til at jeg mest sannsynlig ikke kom til å bli ferdig med oppaven, ettersom jeg jobber alene og ligger så langt etter på ting. 

Jeg er så heldig at min kjæreste's mor er Gro Dahle, som kom med et fint forslag om at jeg kanskje kunne gjøre et slags bokprosjekt i stede for animasjon, ettersom det kom til å ta vekk mye av det som tar lengst tid, og som går mer inn på det jeg liker å gjøre, stillbilder og sånne ting. Jeg har jo mer lyst til å holde på med stillbilder,  så det syntes jeg var et veldig fint forslag. Så etter å ha snakket med lærere om dette, så skal jeg nå lage en bildebok i stede.

Etter å ha snakket med Gro en del om hvordan vi skal gjøre dette, så kom vi frem til at det er like greit å fortsette på den historien og sånn som jeg allerede har startet på. Jeg tenkte litt rundt det og, om jeg ville ta noe helt annet, men vi kom frem til at det passer veldig fint med den historien jeg har.

Så tiden siden skolestart har for det meste gått til å tenke ut hvordan jeg skal gjøre ting, og lage litt småting her og der. Jeg tenker jeg bare skal ta utgangspunkt i animaticen jeg allerede har, føler jeg har mange fine shot's jeg kan ta fra der.

Tenker jeg kommer med litt mer faktisk innhold til helga, eller neste uke en gang. Men frem til da så har jeg plukket ut noen shots fra animaticen jeg tenker jeg skal ta utgangspunkt i.

Det blir nok en god del forandringer gjort, og det er ikke sikkert jeg skal bruke alle en gang, noen av de er litt vel like, så det kan hende de blir slått litt sammen etc, men ja. Sluttscenen er ikke en gang i animaticen, så det siste shottet er ikke med enda. Men som sagt, så blir det nok mer skikkelige updates etterhvert.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar