onsdag 12. september 2012

Nytt skoleår, ny semesteroppgave!

Da var sommerferien over, og skoleåret startet igjen. I år er planen å lage en kortfilm som skal være ferdig til sommeren igjen.  Jeg brukte litt tid i sommer på å tenke ut story og sånne ting, så jeg har kommet litt i gang.

Sånn kort fortalt, så er historien om en liten vaskebjørn lignende skapning, som jeg har valgt å kalle Racoonia. Hun er ca. like stor som en vanlig kaffekopp, har en stor fluffy hale og bor på et kjøkken. Handlingen er satt til natta, så i starten ligger hun å sover på en hylle. I løpet av natten så kommer det et par små hybelkaniner og stjeler halen hennes og rømmer av sted med den. Dette blir hun ikke spesielt glad for, og legger så på sprang etter de. Planen er at i disse jage scenene er hun mer som en faktisk vaskebjørn, og løper etter de på alle fire.  Hybelkaninene i seg selv er ikke stort mer enn  støvgrå fluffy baller som hopper av sted, bærende på halen. De løper over en kjøkkenbenk, hopper over diverse kjøkkenting for så å stoppe til slutt der hvor hybelkaninene bor, i en sprekk i veggen på enden av kjøkkenbenken. Racoonia kommer litt etter hybelkaninen, og når hun kommer inn ser hun truende og skummel ut, og er reist opp på to bein. Hybelkaninene har lagt seg til rette på halen hennes, hun stopper brått når hun ser små hybelkanin barn som ligger å sover fredlig på halen hennes. Hun får et flashback til når hun var ung, og hun og søsknene hennes
lå på samme måte på halen til moren deres. Etter et øyeblikk med nøling, så bestemmer hun seg for at det ikke er noe grunn til å være oppskaket, og i siste shottet ligger hun med hybelkaninbarn på seg, mens hun sover.

Jeg har fått min kjæreste Simon til å tegne litt concepts for meg, mens jeg har sittet og sagt hvordan jeg vil ha ting. 

Dette er litt som jeg forestiller meg hvordan shottet hvor man først ser Racoonia skal se ut, hun er litt større her enn jeg tror hun kommer til å ende opp med å være, men det får jeg se litt nøyere ann når jeg får ting inn i 3D og ser hvordan scalen på ting funker.

Og et par generelle concepts, ble litt att og frem med formen hennes, men jeg regner med jeg går for den siste her. Dette er 2 beint versjonen, concepts på 4 bein versjonen kommer senere regner jeg med, de trenger litt mer pussing.







Og til slutt litt expressions, og litt hvordan hun så ut som barn. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar