søndag 3. juni 2012

Semesteroppgave: Rendertests og posering

Glemte å slenge med screenshots av posen i forrige post, så her er de. Bare et par screenshots fra ZBrush, får heller se resten med tekstur og stuff på turtable ting når den tid kommer.



























Har endelig fått opp noen faktiske øyne, det tok sin tid. Første render med øyne ble seende så som så ut, men det hadde jeg regnet med uansett. Jeg endte opp med å tweake til deler av det ene øyet for at ting ikke skulle se så... merkelig ut. Hun fikk litt crazy face syntes jeg. Men før det ble gjort, og en haug med andre forandringer og, så så ting ut som det her:

 
Det har blitt en god del tweaking på pretty much alt siden den renderen der, men den mest "drastiske" forandringen er vel at jeg bestemte meg for å gå for et turkist hår. Det var ikke egentlig planlagt, men etter og ha sittet og lekt litt med farger og sånn på det, endte jeg opp med å syntes det så mye bedre ut med turkis. Materialene generelt sett har fått seg en pirke runde, mye med blending av textures.
De ball tingene i lufta ved siden av skal ikke være med i final, de er mer for en liten preview på materialene. 


Har hatt en del problemer med at håret ikke blir lik lengde på begge sider, til tross for at de er det til de grader i ZBrush, så det har gått med en del tid på å prøve å fikse det. Har tweaket det i ZBrush litt og, siden jeg trodde problemet kunne ligge der ettersom ikke alt håret er like legit sånn helt underst, men det hjalp ikke så veldig mye det heller. Til slutt, med hjelp fra min kjæreste Simon, kom vi frem til at færre guides fra ZBrush gir mer smooth hår, men er fremdeles veldig sann mot fibermesh håret. Det ble og bedre da håret ble delt opp i to grupper, som ble gjort i modo. Da ble jeg kvitt det pjuskete håret som har vært problematisk hele veien. Fant og ut at max clumping reduserer volumet og holder formen ganske så bra. Et par andre ting, som full blend amount (100%) og full blend angle (180) gjorde at håret blendet max, men er da avhengig av forskjellige shaders/groups på forskjellige, adskilte deler av håret.
Etter en god del tweaking, ser det nå ut som dette. Prøvde og med faktiske hår øyenbryn, men de trenger litt mer tweaking.

 

Jeg føler det begynner å nærme seg final looken nå, er bare et par småting til som jeg skal få gjort i løpet av kvelden/morgendagen. Neglene er placeholder for nå, skal få gjort de litt mindre.. det de er nå. Øyevippene er litt funky enda, så skal få gjort noe med de og.  Det er litt funkyness på gang på øyenskyggen øverst, og hvis jeg får tid, skal jeg ta en liten runde til på de armsokkene, føler de kunne blitt litt bedre med litt mer tweaking. Men det er ganske liten tid igjen, så får se hva det blir til. Tror kanskje teksturen i ansiktet er litt sterk på enkelte steder, så skal se litt på det og. Tenkte og å kanskje tweake bittelitt mer på håret, se om jeg kan få tuppene nederst til å være litt tynnere. Men vi får se.

Kjørte forsåvidt ut et beauty pass av bare metallet, fordi det så ganske fab ut.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar