mandag 14. mai 2012

Semesteroppgave: Litt mer på klærne

Har brukt litt tid nå på å gjøre klærne mer eller mindre ferdige, lagt på et par flere details som stemmer litt mer overens med concept tegningen. Takk til min kjæreste Simon som viste meg en lur måte å sculpte de snirklene på. Det er et par småtweaks igjen, men jeg har sett meg litt blind på ting så jeg legger det til side for et par dager.  Et er par små detaljer til jeg vil ha med, og jeg er litt usikker på den greia rundt halsen, så tror det blir en annen løsning der.





Har forsåvidt fått UV mappa de fleste tingene nå og, så da blir det nok litt teksturering gjort snart og.
Har og kommet frem til at jeg skal gå for en rig når det kommer til posering, som det kommer mer om senere.

Med litt hjelp fra Simon, siden jeg ikke har vært borti Modo, så fikk jeg satt opp en form for testrender her i helga, bare for å se om de fargene jeg har tenkt meg ut, og som er på concepten faktisk funker. Dette var før UV mapping, og det er bare brukt materialer som allerede var i Modo.



Jeg har vært litt usikker hva jeg har hatt lyst til å gjøre i forhold til hår og sånn, så har begynt å teste litt ut med å bruke fibermesh i ZBrush, som ser ut til å være relativt greit å ha med å gjøre, for så å eksportere det som guides til modo. Det funka relativt bra, så jeg tror det er the way to go. Skal få lagt opp no' bilder av hår og sånn når jeg gjør mer enn bare en relativt derpy test av det.

Det helt første forsøket gikk forsåvidt ikke så bra, men ble for morsomt til og ikke rendre ut i fullt.Det tok rundt 40min å rendre ut denne pelskledde skjønnheten. Worth every minute!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar