tirsdag 8. mai 2012

Semesteroppgave: Klær og ting.

Liten stund siden siste blogginlegg nå, men har ikke hatt lyst til å legge ut noe før jeg hadde litt mer enn en mutter og et par gears.
Har sittet den siste tiden og knotet med å få opp no' klær på stakkars dama.

Started med å dra inn en lowpoly av kroppen fra ZBrush inn i maya, hvor jeg extracta ut det jeg trengte av mesh til klær. På den måten ble det lettere å tilbasse klærne til kroppen, ettersom alt hun har på seg skal være ganske tettsittende.
Basen endte opp med å se ut som det her til slutt:


  Tok så disse plaggene inn i ZBrush og formet de videre der. Det er en del tweaking igjen på det meste, og et par ting jeg ikke har rørt enda heller. Detaljer som smykker, knapper og sånne ting er plasser litt hipp som happ for min egen del, de skal få final plassering når alt av klær er faktisk ferdig. Har aldri laget klær før, så det går litt tregere fremover enn jeg liker, men det går da fremover, så det er jo noe. Har forsåvidt begynt så smått med å UV mappe noen ting som er ferdige, som små detaljer, og kroppen.








                                 




















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar