torsdag 31. mai 2012

Semesteroppgave: Hår, pose og rendertesting

Har brukt en god del tid på å tweake til hår i ZBrush med fibermesh, som jeg etterhvert fant litt mer ut av. Det ble en del lettere funky resulteter når jeg ikke var så nøye med å groome ut håret skikkelig, og ikke legge det pent. Men etter at jeg fant ut av det, så gikk ting litt bedre. Jeg tror jeg muligens burde ha brukt et par flere polygroups, men det gikk da til slutt med de jeg hadde. Har prøvd å ha så lite overlapping av gruppene med hår som mulig, ettersom jeg fant ut at jo mindre det var her, jo lettere var det å ha med å gjøre i Modo. Hadde jeg hatt mer tid på meg, ville jeg nok ha jobbet litt mer med det, men sånn som det er nå så funker det helt greit.



 Har blitt en del testrenders i det siste, det går fremover på den fronten og. Prøvde i starten med et helt annet hår som var alt annet enn nøye laget i ZBrush, så tapte litt tid på å prøve å få et såppas villt hår til å funke.

Håret er vel det som er mest problematisk å få til, men jeg var klar over at det nok ikke kom til å bli likt som i ZBrush uansett, så det går egentlig greit. Det er litt tweaking igjen å gjøre på det, og andre ting. Et par tester her, fremdeles uten øyne. Som jeg forsåvidt har laget, de har bare ikke kommet med i render enda. Jeg har og tweaket på småting underveis og fiksa ting som ble litt squasha da jeg poset henne. så ting er litt forskjellig fra render til render. Har og forsåvidt gjort litt om på ansiktsteksturen siden siste render, så det blir nok en render med litt mindre bubblegum pink sminke neste gang. Og øyne, hun ser maks creepy ut sånn som det er nå. Øyebrynene er forsåvidt bare tegnet på enda, de kommer og.


Av ting jeg skal få gjort nå mot slutten: Tweake mer på håret, ta med faktiske øyne i render, fikse fargene på strømpene og gjøre de litt mer gjennomsiktige. Buksa ser jeg for meg skal være litt mer myk, kanskje litt silke'ish, og se sømmene skal ikke være metall, så de er på lista og. Tenkte og få litt mer spennende lys og, egentlig. Men vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar