søndag 22. april 2012

Semesteroppgave: Re-topo av hodet, polypaint og start på kropp.

Da har jeg brukt helgen til å jobbe litt mer med hodet, mainly å få retopoe det fra det noe kaotiske meshet som var, til noe som er litt mindre kaos.
Brukte 3Dcoat til å gjøre det, og prøvde og holde det relativt lowres. Det var litt knotete i starten, siden jeg ikke hadde brukt det før, men det gikk da til slutt. Jeg må nesten takke min kjæreste Simon for å styre meg på rett vei når det kommer til topologien, siden dette er langt i fra min sterkeste side.
Til slutt endte jeg opp med dette hodet:

Etter dette var gjort, tok jeg det inn i ZBrush igjen og prosjekterte over detaljene fra den forrige sculpten over på det re-topoligserte hodet. Mistet et par details og ting, men jeg fikk sculpta ting litt på plass igjen, og gjort noen andre mindre forandringer.
Endte og opp med å prøve ut polypainting, siden jeg ikke har vært borti det før. Det var forunderlig gøy når jeg ble vandt med den noe funky colour pickeren. Tenker jeg kommer til å bruke polypaint som basen for teksturen til ansiktet og possibly kroppen og, og gjøre finishing touches i photshop.


Har ikke fått laget noe øyne enda, men det kommer. Og håret er fremdeles en placeholder, må øve litt mer på å sculpe det. Og øyenbryn ser jeg at jeg har glemt, men det kommer og. All in good time.


Etter å ha noodla med ansiktet en stund, og sagt meg fornøyd med det, så gikk jeg over til å lage nok en vakker basemesh, men denne gangen til kroppen. Awwh yeeah, dat body!
Føttene gjør jeg ikke så mye med, siden hun skal ha sko på seg og aldri lufte noe form for tær. Men jeg laget noen relativt greie hender. Woop!



Tok så dette vidunderet av en kropp inn i ZBrush og begynte å sculpte i vei. Endte opp med å ha hodet der og, bare så ting faktisk matchet relativt greit. Jeg har igjen, ikke gjort mye med føttene, så de ser ganske funky ut. Ting er ikke helt ferdig enda, regner med jeg bruker morgendagen på å tweake den til helt, for så å gå over på å lage klær til henne, basen til de i alle fall. Hodet og kroppen henger ikke faktisk sammen. Det er fordi jeg valgte å få utnytta oppløsninga, både i teksturen og i polycounten i Zbrush, mest mulig. Og jeg har ikke polypainta mye på kroppen, men ja, det kommer.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar