tirsdag 17. april 2012

Semesteroppgave konsept og plan.

Da var det tid for semesteroppgave her på skolen.
Jeg har hatt denne oppgaven i tankene ganske lenge, så jeg har visst sånn ca. hva jeg har hatt lyst til å lage ganske lenge nå.
Jeg hadde planer om å starte så smått i påsken, men da endte jeg opp med å tilbringe hele tiden til sengs med influensa.Fun times. Men, konsept tegning ble i alle fall ferdig da. Mine skills når det kommer til å tegne ting som er representabelt er heller små, så jeg har fått min kjæreste, Simon Nyhus, til å tegne for meg mens jeg dikterte what to draw. Han har og en blogg, som finnes her: *clicky*


Så, planen er da å lage en pin-up'ish karakter, i en stilisert stil, med steampunk elementer. Om det blir noe environment vet jeg ikke enda, det får jeg se ann tiden på. Turntable blir det uansett. Det er en stund siden jeg har laget noe form for karakter, så det kan hende det tar litt tid å få til ting, vi får se.
Konseptet er ikke helt final, jeg regner med jeg kommer til å legge til andre ting, og kanskje ta vekk noe. Muligens får hun en hatt, vi får se. Det kan hende jeg lager jeg henne en pistol av noe slag og.
Har brukt litt tid på å finne en god del med referanser og inspirasjons ting, som jeg skal lage en eller flere små collager på senere og som jeg skal poste på bloggen her.

Planen er å bruke maya til å lage basemesh til dama, og så ta henne inn i Zbrush. Tenkte å bruke et retopo program denne gangen, så jeg ikke behøver å tenke så alt for mye at jeg fucker opp meshen. Har ikke brukt noe sånne programmer enda, så dette er en fin mulighet til å få testa det ut. Regner med det blir 3Dcoat. Andre mindre organiske ting lager jeg i maya.

Sånn tidsmessig, så er vel planen å i alle fall bli ferdig med modellering og sånn til midten av mai en gang. Så blir det forhåpentlig tid til å fikse bugs som kommer til å skje, testrendre og sånne ting. Jeg regner ikke med at alt skal gå knirkefritt, så det er like greit å sette av litt tid til eventuelle bugs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar